Testikelcancer - Känns overkligt

Många känslor på en och samma gång, läs eller berätta dina!
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

ons 01 apr 2020, 14:05

lastpage skrev:
mån 30 mar 2020, 15:39
Röntgen CT (Buk och lungor) - Inga fynd
Röntgen CT (Huvud) - Inga fynd
Cancermarkör HCG går uppåt långsamt.
Nu på onsdag så ska jag in på en PET-scan i Göteborg så får vi se vad det visar.
Hopppas jag får något svar efter den så jag vet när behandling ska påbörjas och hoppas på att det inte är massa elakingar i mig.
Försöker att ha humöret uppe fast man är orolig för behandling och allt annat. Pratade av mig lite men en kvinna som haft bröstcancer och gått igenom operation, strålning och cyto. Kändes skönt att få bolla tankarna med någon som gått igenom cancerresan.
Skönt att inget hittades via röntgen! Hängde inte med riktigt men visar cancermarkörerna på att något mer finns kvar?
Ja man får träffa mycket människor på div onkolog mottagningar osv som varit med om mycket, verkligen skönt att prata med någon öga mot öga som kan förstå en!

Kämpa på gubben, håll humöret uppe och håll oss uppdaterade! *bro fist* ;)
lastpage

fre 03 apr 2020, 21:03

Ante skrev:
ons 01 apr 2020, 14:05
lastpage skrev:
mån 30 mar 2020, 15:39
Röntgen CT (Buk och lungor) - Inga fynd
Röntgen CT (Huvud) - Inga fynd
Cancermarkör HCG går uppåt långsamt.
Nu på onsdag så ska jag in på en PET-scan i Göteborg så får vi se vad det visar.
Hopppas jag får något svar efter den så jag vet när behandling ska påbörjas och hoppas på att det inte är massa elakingar i mig.
Försöker att ha humöret uppe fast man är orolig för behandling och allt annat. Pratade av mig lite men en kvinna som haft bröstcancer och gått igenom operation, strålning och cyto. Kändes skönt att få bolla tankarna med någon som gått igenom cancerresan.
Skönt att inget hittades via röntgen! Hängde inte med riktigt men visar cancermarkörerna på att något mer finns kvar?
Ja man får träffa mycket människor på div onkolog mottagningar osv som varit med om mycket, verkligen skönt att prata med någon öga mot öga som kan förstå en!

Kämpa på gubben, håll humöret uppe och håll oss uppdaterade! *bro fist* ;)
Ja cancermarkörerna visar att det förmodligen finns cancerceller kvar i kroppen. Hoppas nu på att PET-scan visar något så man kan bli av med skiten en gång för alla.
Ja det är verkligen skönt att prata med folk som varit i liknande sits.
Tack mannen!
lastpage

tis 07 apr 2020, 19:24

PET-scan visa inget utmärkande i kroppen men mitt HCG ökar fortfarande så behandling kommer att påbörjas den 20 april på Sahlgrenska. Blir en 3x BEP kur.
Så nu börjar snart kampen mot friskare tider ;) Bara se till att hålla humöret uppe nu och inte läsa en massa.
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Kontakt:

ons 08 apr 2020, 08:42

Skönat att PET scannen inte visade dågot märkbart!! :) Jaja det är bara att blicka framåt nu. Det som komma skall är bara en period i ditt liv och du är snart på fötter och kan fortsätta leva livet fullt ut! :)

För er som är intresserad så kommer jag att vara med i ett inslag på Fråga Doktorn (SVT) ang min cancer och uppstarten av detta forum!
Programmet sänds på måndagar men vilken måndag det blir är lite oklart pga den rådande Covid-19 då dom prioriterar inslag om detta för tillfället. Kan höra av mig när jag vet mer exakt! =)

Ha de bra nu mannen och glöm inte att skriv av dig här! ;)
lastpage

tis 12 maj 2020, 13:41

Är nu inne på BEP-kur 2/3 och dag 2 på sjukan. Mår okej än så länge denna gång. Tippar på att det kommer slå hårdare för varje gång.
Var ingen rolig vecka efter sjukan senast.

Fick positivt besked idag att cancermarkörerna hade gått ner till näst intill minimum så hallonsaften gör något vettigt verkar det som :D
Känns skönt att få lite positiva besked som höjer kämparglöden lite.
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Kontakt:

ons 13 maj 2020, 13:01

Härligt lastpage! :) Skönt att höra, bara att nöta igenom det sista så är du kvitt skiten sedan! Håll oss uppdaterade och fortsätt hålla huvudet högt!

Hur har det gått med biverkningarna föresten!?
lastpage

sön 24 maj 2020, 13:01

Ja det är ju bara kämpa igenom, ingen dans på rosor riktigt men det vet du med :)
Tänker att jag kommer skriva mer på de olika delarna av forumet när man är klar och kan sammanfatta hela förloppet som man gått igenom och alla biverkningar man har upplevt under loppet.

De biverkningar jag har upplevt hittills:

Muntorrhet - Seg saliv, Sprucken/sårig tunga
Illamående - Ett par dagar under varje kur och efter man kommit hem från sjukan
Svaghetskänsla - Svag i hela kroppen i ungefär 1 vecka efter sjukan varje kur
Seghet i huvudet och tankarna, känns som huvudet är inlindat i bomull.
Ont i skelettet efter Zarzio-sprutor (för vita blodkroppar), endast vissa dagar.
Torr hud
Håravfall (Såklart)
Smakbortfall - Tappat smaken helt efter varje kur och det håller i längre för varje kur.

Säkert glömt något men här kom lite iaf :)

Imorgon blir det dag 15 i Skövde med Bleo och sedan nästa vecka är det dags för sista långa kuren. Börjar känna mig ganska nöjd med detta nu och ska bli skönt när det bara går mot bättre tider igen och välmående. Ska även bli skönt när man blir av med CVK:n så man slipper har en slang på kroppen som påminner om det läskiga gifterna som ska pumpas in.
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Kontakt:

sön 24 maj 2020, 21:52

lastpage skrev:
sön 24 maj 2020, 13:01
Ja det är ju bara kämpa igenom, ingen dans på rosor riktigt men det vet du med :)
Tänker att jag kommer skriva mer på de olika delarna av forumet när man är klar och kan sammanfatta hela förloppet som man gått igenom och alla biverkningar man har upplevt under loppet.

De biverkningar jag har upplevt hittills:

Muntorrhet - Seg saliv, Sprucken/sårig tunga
Illamående - Ett par dagar under varje kur och efter man kommit hem från sjukan
Svaghetskänsla - Svag i hela kroppen i ungefär 1 vecka efter sjukan varje kur
Seghet i huvudet och tankarna, känns som huvudet är inlindat i bomull.
Ont i skelettet efter Zarzio-sprutor (för vita blodkroppar), endast vissa dagar.
Torr hud
Håravfall (Såklart)
Smakbortfall - Tappat smaken helt efter varje kur och det håller i längre för varje kur.

Säkert glömt något men här kom lite iaf :)

Imorgon blir det dag 15 i Skövde med Bleo och sedan nästa vecka är det dags för sista långa kuren. Börjar känna mig ganska nöjd med detta nu och ska bli skönt när det bara går mot bättre tider igen och välmående. Ska även bli skönt när man blir av med CVK:n så man slipper har en slang på kroppen som påminner om det läskiga gifterna som ska pumpas in.
Känner igen alla biverkningarna du nämner! Riktigt tjatiga sådanna också.. :roll: När dom drar den där jäkla slangen är en frihetskänsla alltså :lol:

Lägger du på dig massa vätska efter varje behandling eller lyckas du få ur dig det mesta? Själv la jag på mig mycket! Fick vätskedrivande tablett med mig varje dag typ.

Keep it up man! *smäll på axeln* 8-)
Skriv svar