Testikelcancer

Många känslor på en och samma gång, läs eller berätta dina!
Andreas36

fre 07 jun 2019, 23:23

Hej! Har nyligen diagnostiserats och opererats för testikelcancer. En månad senare har mina blodvärden gått åt helt fel håll och jag påbörjar min första cellgiftsbehandling på måndag. Har ännu inte fått svar från röntgen vart cancern har spridit sig. Men det känns bra att köra igång med cellgifterna på en gång. Nu väntar en hel sommar med behandling. Än så länge har det inte riktigt landat hos mig. Jag känner mig ganska pigg och motiverad inför denna resa. Men jag tror att jag kommer att uppleva många jobbiga perioder under resans gång. /Andreas
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

mån 10 jun 2019, 13:46

Hej Andreas och välkommen till forumet!

Beklagar dina tunga besked :(
Känner igen mig i det du skriver och det är inte alls några roliga besked att få, men du ska veta att vi är många här ute som har och har haft samma typ av cancer och fått behandlingar så det är bara att skriva av dig här!

Rent statistiskt sett så är oddsen väldigt bra för att bli mer eller mindre helt återställd när det kommer till testikelcancer.

Försök håll dig positiv och kämpa dig igenom denna period. Försök även hålla dig uppe på benen och ta små promenader i den mån du kan och ät nyttigt! Det är verkligen något jag märkte hade stor del i hur jag mådde under min behandling.

Hoppas höra av dig längre fram. All lycka till dig!
Skriv svar