Knöl på ”pungen” (Till Ante)

Allmänt prat som inte riktigt passar in i någon annan kategiri
Lite_orolig
Been thanked: 1 time

fre 17 maj 2019, 15:35

Vänder mig till Ante i detta meddelande.

Jag har hittat en lite ”kula” som en litet ärta på pungen. Den gör inte ont och är på utsidan.

Tänkte höra hur din knöl såg ut? Kände första läkaren på din knöl? Stod att du sedan sökte dig till en annan läkare.
Trodde du någonsin att din knöl var en inflammerad hårsäck?

Väldigt tacksam för svar.

Mvh M
Emil_T
Has thanked: 1 time

fre 17 maj 2019, 15:48

Hej!

Jag kan svara på din fråga.
Jag upptänkte testikelcancer i höstas.

Det jag märkte på min ena testikel var själva kulan att den hade något på sig och var extremt öm.

Så om du har något på själva pungen och inte på någon testikel så ska du nog inte vara orolig.

mvh Emil
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

fre 17 maj 2019, 16:52

Tjena och välkommen till forumet! :)

Som Emil säger så tror jag inte att det är något att vara orolig för. Ibland kan man både få en hårsäck som är inflammerad samt som en finne (inombordare) som kan kännas som en knöl strax innanför huden. Nu är jag som sagt ingen läkare och kan inte annat än att be dig söka vård för säkerhets skull om det är något okänt som du känner att "denna hör inte hemma här"

För min egna del så fick jag som en knöl på själva testikeln (som en förhårdnad på nedre delen av testikeln). Ingen ömhet eller annan smärta över huvetaget! Det behöver inte finnas någon smärta eller känsel inkopplad alls när det kommer till testikel cancer även fast de vanligaste syptomerna är just smärta, ömhet, tyngdkänsla och svullnad.

Vi hoppas Att det är något mindre allvarligt för din del och önskar dig all lycka! :)

Återkoppla gärna när du vet något mera ifall någon annan funderar på samma sak.
Lite_orolig

lör 18 maj 2019, 16:22

Tack för svaret!
Jag var till läkaren som också trodde det var en inflammerad hårsäck. Var ungefär som en liten ärta som man kunde rulla mellan ”pincett-greppet”.

Tog även PCA-test.

Bra intiativ med denna site!

Med vänlig hälsning, M
Skriv svar