Min Tur/Otur

Många känslor på en och samma gång, läs eller berätta dina!
MrTestikel
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

tis 20 aug 2019, 18:00

Fick en liten dipp mentalt efter operationen, förmodligen för att man laddat så hårt inför den och sen var den klar. Men mår ändå ok må jag säga.

Ska ta blodprover imorgon. De gamla proverna visade ett förhöjt värde på HCG-bet, (ej konstaterat) Hoppas att det värdet rättat till sig.

Annars väntar besök på Onkologen i Göteborg om ca 3 veckor, känns länge men ändå ok.
MrTestikel

tor 22 aug 2019, 17:40

17 dagar efter misstanke så blev det konstaterat att jag hade semiom testikelcancer. Om det blir behandling eller uppföljning vet jag inte men det får väl onkologen bestämma.

Känner mig rätt bra fysiskt, gör inte så ont efter operationen, kan gå rätt bra, 1 vecka efter operation.

Dock känner jag mig rätt trött och låg. Kanske så att ”verkligheten” kommit ikapp mig. Hoppas jag kommer tillbaka till normaltillståndet ganska snart 😃
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Has thanked: 6 times
Kontakt:

tor 22 aug 2019, 21:36

Skönt att du verkar återhämta dig snabbt! :)
Uppföljning skulle jag iaf tro att det blir hur som haver och att du kommer att få åka på täta kontroller, vilket är super bra såklart :) Varit på min första efterkontroll för ett par veckor sedan (vilket visade att allt såg bra ut tack o lov).

Det är mycket man går igenom så att du känner dig lite sliten är nog helt normalt!

Fortsätt kämpa!!
BeJimmieNit

tis 03 sep 2019, 19:55

Allt har i princip gått smärtfritt det senaste året, bortsett kansnke från filterhjulet initiellt.

Men dom två sista dagarna, med kanonväder, har slutat med AHHHHHHHHHH

Köpte en LodeStar guider sedan min gamla guider helt enkelt gjort sitt.

Installerade, sen bluescreen säkert inte startlights fel.
La 4h timmar och fixade datorn, funkade i 10m, sen min första riktiga hårddiskkrasch någonsin.

Som tur är har jag en hyffsat fräsch Ghost.

Livet är tufft.
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Kontakt:

ons 04 sep 2019, 18:56

BeJimmieNit skrev:
tis 03 sep 2019, 19:55
Allt har i princip gått smärtfritt det senaste året, bortsett kansnke från filterhjulet initiellt.

Men dom två sista dagarna, med kanonväder, har slutat med AHHHHHHHHHH

Köpte en LodeStar guider sedan min gamla guider helt enkelt gjort sitt.

Installerade, sen bluescreen säkert inte startlights fel.
La 4h timmar och fixade datorn, funkade i 10m, sen min första riktiga hårddiskkrasch någonsin.

Som tur är har jag en hyffsat fräsch Ghost.

Livet är tufft.
Detta är din sista varning att hålla dig till forumets huvudsakliga syfta och trådar! Min funderan är om du är en dåligt kodad bot som härjar på forum..
MrTestikel

ons 04 sep 2019, 20:24

Besök på Onkologen idag. Nu blev det klart att jag får en behandling med cellgifter. Läkaren jämförde biverkningarna med att vara riktigt bakfull, det brukar jag hantera bra. 😃. Återfallsrisken i mitt fall är 8-10% efter behandling.

Blev erbjuden att vara med i en studie med en kraftigare behandling men det kommer jag tacka nej till, passar inte in just nu.

Mår fysiskt väldigt bra, och psykiskt mkt bättre efter jag fått koll på nästa steg.
MrTestikel

tis 10 sep 2019, 18:12

Nästa vecka ska jag iväg och undersöka njurarna som en förberedelse för cellgifterna. Osäker på om det är några fler undersökningar innan men det återstår att se.

Känner mig verkligen sliten, trött, matt och orkeslös. Kan somna i soffa och sen utan problem sova 8 timmar på natten. Om det är av själva cancern (som är bortopererad och inte spridd) eller psykiska påfrestningen vet jag inte. Men är rätt orkeslös. Försöker vara ute och ta en promenad på lunchen och på kvällen.

Har fortsatt jobba 100%, var hemma en vecka i samband med operation.
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Kontakt:

tis 10 sep 2019, 19:39

Kämpa på! Njurarna kan få jobba en del iom cellgifterna, mina njurvärden är inte riktigt 100 än efter min behandling.. Dock har jag inte motionerat som jag borde heller :?

Min cytostatika behandling jag tog hade även negativ påverkan på hörseln. Kunde få riktiga tinnitus-pip under mina behandlingar men som nu i efterhand har mer eller mindre försvunnit. Något dom har tagit upp med dig? Kan ju vara så att du får helt annan behandling än mig såklart.

Kan säkert vara något som kommer såhär på efterkälken, med din trötthet. Säkert absolut inget ovanligt eller konstigt!

Kan bara rekommendera att försöka vara i så bra form som möjligt innan din cytostatika behandling då det både är vetenskapligt bevisat att det hjälper och jag kan intyga det själv :)
MrTestikel

tis 10 sep 2019, 21:42

Tror faktiskt inte dom snackat om tinnitus men kan även ha glömt det.

Ska bli behandlad en gång med Carboplatin. Så vad jag förstått är det en lättare behandling.

Försöker ut å gå för att få energi och skingra tankarna.

Är det någon av er som fått testosteron?
Svensson

tor 19 sep 2019, 21:07

Tror säkert att din trötthet kan vara psykisk. Inför operationer och behandlingar så har iaf jag försökt att sätta mig in i, både intellektuellt och emotionellt, vad det är jag ska gå igenom. Man googlar och funderar och det går åt mycket energi. Under själva ingreppen har man fullt fokus på att komma igenom så bra som möjligt och försöker vara positiv och hålla humöret uppe.

Du verkar också försöka se det hela positivt och är insatt i din behandling. Dessutom jobbar du 100% så det är inte konstigt att det kommer ikapp dig!

Lycka till med din behandling. Håller tummarna för att det ska gå bra!

Styrkekramar från mig!
Skriv svar