Ante Persson

Här hittar du eldsjälar och kämpar från hela sverige som presenterar sig själv. Gör det du med!
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Has thanked: 2 times
Kontakt:

ons 27 mar 2019, 19:21

Tjena Ante här! ;)

Ålder: 34år
Bor: Söderhamn
Sambo och 3 barn! (2 katter) <3
Profilbilden skall även föreställa mig så där har ni den! :D

Fick min testikelcancer i slutet av Dec 2018 och sedan dess har det rullat på med läkarbesök!
Opererat bort ena testikeln och ersatt den med protes, även detta i slutet av Dec 2018. Då min tumör var elakartad så ville man utesluta spridning så jag röntgades och de tog massor av prover. Resultaten såg bra ut, tumören växte utåt och inte in i blodkärlen. Jag fick själv välja ifall jag ville få en mindre cytostatikabehandling eller återkomma på täta kontroller. Jag var ganska säker på min sak och valde att ta behandlingen, att utplåna alla eventuella cancerceller kändes som det bästa beslutet. 10 min efter mitt möte så ringer min läkare, Uppsala hade dubbelkollat mina bilder och upptäckt mikrometastaser som påverkat 2 lymfkörtlar i buken. Detta resulterade i att jag inte längre hade något val gällande cytostatikan och istället för en så blev det nu tre större behandlingar.

Är i skrivandets stund klar med min andra behandling och har precis landat i viloveckan där man börjar känna sig någorlunda som människa igen, om en vecka är det dags för att påbörja min sista behandling på totalt 15 dagar.

Jag låg hemma i soffan och mådde rent ut sagt piss, biverkningarna kom och gick och man kännde hur kroppen mer och mer började ta stryk. Jag tänkte att jag måste googla på något cancer forum men jag hittade endas de klassiska 1177, vilket är bra om du letar information, det var dock inte alls vad jag sökte. Jag hade så många frågor men fann inga svar. Jag hittade även bloggar där folk har uppdaterat under sina behandlingsperioder och allt som hör där till men väldigt många var skapade för flera år sedan och det känndes då inte aktuellt att börja kommentera på dessa inlägg. Inte ett enda svenskt forum i sikte!! IT/WEB intresserad som jag är så insåg jag ganska snart att detta var något jag kunde skapa och förhoppningsvis kunna hjälpa andra i samma situation, drabbade eller annhöriga! MinCancer.se vart resultatet och jag hoppas fler vågar träda fram och framför allt skriva av sig om hur de känner och hur de mår. Viktigt att känna att man är långt ifrån ensam i denna skiten.
Susami

fre 29 mar 2019, 11:48

Hej Ante Susanne en kolega till Ann-Sofi .
Nu kommer en roman jag är har talets gåva tyvärr😁
Men i skriven dialog kan jag ibland behärska mig något 😏
Jag beundra din initiativ inte en dag försent som vi Ausi säger good on you.
Jag är cancer drabbad och jag är mer än väl insatt i situation cancer.
I snart 30år har jag levt med stora C flera varianter och ja 😩 det är jätte jobbigt.
Men det är också så beroende på vilken C du har, hur aggressiv den är det är så många pedometer som styr. Men jag vid håller att även den elakaste kan över
vinnas. Jag är ett levande bevis och som talesättet säger det sista som över ger oss är hoppet.
Igår var jag på min sista undersökning som tar typ en och en halv månad och två till tre gånger per år beroende på svaren.
Har jag tur får jag en underbar sommar som väntar 🤗
Nu är väntan gräslig tre provsvar väntar jag på hoppas på det bästa så klart.
Men psykologisk är det outhärdligt om jag ska vara ärlig.
Det är nu som frustation oroligheten tar stor plats och att vara tacksam att familjen stöttar hjälper ja väldigt viktigt.Men du måste också våga säga ifrån när du inte orkar med all kärlek man orkar inte alltid 😞
Man måste också kunna tycka synd om sej själv för att sen kunna analysera ens känslor och sen kunna plocka upp situationen ta nya tag kämpa lite till, och släppa in nära och kära när du är klar.
Din och mina C är när besläktad jag är en av dom sällsynta kvinnor i Sverige som har en mans dominerad cancer i urinblåsan och haft den i 30år kvinnor kan få den men i högre ålder typ 60-70års ålder inte ens i männens ålder är det vanlig i unga år.
Nu kommer det 🤗i am a survivor och vill hoppas på att du är det också.
Forskning en går framåt varje dag jag har varit med som ginnipigg i flera studier kvinnorna som får bröst cancer i dag får medicin som jag varit med att testat. Men inte alla överlevde det är baksidan av all forskning tyvärr.
Men även döden hjälper framtida cancer sjukdomar hur än galet det låter.
Nu av slutar jag denna kapitel och hoppas du och alla andra få ha en så bra helig som det bara går. Va rädd om er❤️
Användarvisningsbild
Ante
Webbplatsadministratör
Has thanked: 2 times
Kontakt:

fre 29 mar 2019, 23:24

Hallå Susanne och välkommen till Forumet! :)

Oj, du verkar ha varit med om mycket! Det är precis en sådan som dig man vill läsa och veta mer om. Som har gått igenom så mycket i så många år och verkar ha både humör och humor på topp men precis som du skriver så måste man självklart få tycka lite synd om sig själv och landa i denna misär man endå lever i. Jag önskar dig all lycka och hoppas verkligen se mer av dig här på forumet!

Trevlig helg nu och ta hant om dig! <3
Skriv svar